Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Golfregel, de bal raakt de tas, wat nu?

  • Geplaatst op
  • Door Koen Kornegoor
  • 0
Golfregel, de bal raakt de tas, wat nu?

Het overkomt natuurlijk de beste.. je hebt een subtiel chipje in gedachten, maarrr helaas. Daar is die vervelende shank weer en je bal raakt je eigen golftas (of die van je flightgenoot). Wat nu? een strafslag, terug plaatsen of gewoon verder? Lees hier wat de regels er over zeggen:

Volgens golfregel 19-2, bal raakt golftas

  • Indien de bal van een speler van richting wordt veranderd door zijn eigen *uitrusting dan krijgt de speler 1 strafslag en de bal moeten worden gespeeld zoals deze ligt.
  • Wanneer de bal van richting wordt veranderd door de uitrusting van een tegenstander volgt geen straf. Spelen zoals hij ligt of slag laten vervallen en opnieuw spelen van laatst geslagen plaats. Op de green plaatsen, daarbuiten droppen.

*uitrusting: kar, golftas, clubs en handschoen. Tee’s dan weer niet.

Golfregel 19-2
Bal in beweging van richting veranderd of gestopt (Regel 19) Als u een bal slaat en hij wordt van richting veranderd of gestopt door u, uw partner, uw caddies of uw uitrusting, dan krijgt u één strafslag en moet u de bal spelen zoals hij ligt (Regel 19-2). 

Strokeplay-bal-raakt-tas-testvraag

Ik schat in dat men in de praktijk soepeltjes omgaat met deze regel. Dus stel, je spreekt met je flightgenoot af dat de straf van één slag NIET geteld wordt. Nu blijkt dat dit via via toch bij de toernooicommissie ter ore is gekomen. Wat is dan de beslissing van de commissie? 

A. Er worden alsnog twee strafslagen bij uw score opgeteld.

B. U wordt gediskwalificeerd omdat u een te lage score op een hole hebt genoteerd.

C. U wordt gediskwalificeerd omdat u met opzet strafslagen niet hebt gerekend.

D. U wordt beiden gediskwalificeerd.

Plaats een reactie met het juiste antwoord!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden